Jan Jackowicz-Korczyński

Jan Jackowicz-Korczyński

Wojna się skończyła - J. LenonCzęsto jak się przedstawiam jakiejś nowej grupie młodzieży to żartem mówię, że jestem starszy niż internet (co zresztą widać), ale nie aż tak bardzo stary jak węgiel brunatny. Tak - należę już do pokolenia, jakie ,,bawiło się'' w latach 60-tych 20 wieku w bunt ,,dzieci kwiatów''. Tyle w nas było buntu przeciwko każdej formie wojny i walki przemocy - co z tego pozostało po latach? Czy wyrośliśmy z tego? Podobnie było 20 lat później - eksplozja Solidarności. Słowo Solidarność zrodziło się z realnej postawy solidarności nas ,,prawie wszystkich'' w sprzeciwie wobec przemocy i zakłamaniu.
CO SIĘ Z NAMI (moim pokoleniem stało)??? Jest ostatni dzień 2016 roku - same wojny. I to na wszystkich frontach od wojen militarnych do skłócenia w naszych rodzinach w wyniku politycznych rozgrywek o władzę. Trudno przemilczeć Aleppo. Nie sposób nie zauważyć wyrachowania wojen hybrydowych w wersji wschodniej na Ukrainie. Media co jakiś czas wstrząsają nas informacjami o atakach terrorystycznych.

Jakby mało temu walka o władzę w naszym kraju nie tylko opiera się nie na budowaniu dobra wspólnego ale na walce z ,,tymi onymi'' i wprowadziła wojny i skłócenia w całym społeczeństwie. Nie przypominam sobie jak długo żyję, aby nasze społeczeństwo było aż tak bardzo podzielone w wyniku walki na górze. Co się z nami stało? Jak nasze pokolenie wygląda w oczach naszych dzieci?    

Skąd się zrodziła we mnie potrzeba bezradnego wykrzyczenia tego wpisu na zakończenie roku? Agnieszka Bilska z naszej grupy prawdziwie i realnie solidarnej grupy Superbelfrzy RP - Eduzmieniacze podrzuciła mi na Facebooku  ,,głos zza grobu'' Johna Lennona.  Zobacz: https://www.facebook.com/johnlennon/videos/vb.135388936479828/1107163325969046/?type=2&theater

kompetencie społeczne dla 21 wieku Coraz częściej się zwraca uwagę na dużą rozbieżność między przygotowaniem uczniów i studentów w formalych szkołach i uczelniach z potrzebami nie tylko rynku pracy ale z potrzebami racjonalnego funkcjonowania w 21 wieku. Tradycyjna nauka nie wyposaża uczniów w wiedzę, której potrzebują, aby się optymalnie rozwijać. 

Wskazują na to wyraźnie raport Światowego Forum Ekonomicznego: 
Nowa Wizja Edukacji: wspieranie nowymi technologiami  społecznego i emocjonalnego uczenia się.

Zobacz całość agendy z forum 2016: http://wef.ch/2blhUtl

Dzisiejsi kandydaci do pracy muszą być wyposażeni w zdolność do współpracy, komunikowania się i rozwiązywania problemów. Są to umiejętności wypracowane głównie przez nauki społeczne i emocjonalne (SEL). Dopiero takie kompetencje społeczne  i emocjonalne w połączeniu z tradycyjnymi umiejętnościami stworzą uczniom szansę osiągnięcia sukcesu w rozwijającej się gospodarce cyfrowej. 

Aniołek od Grażyny StaniszewskiejW dniu 24 grudnia obchodzimy Wigilię Świąt Bożego Narodzenia. W Polsce święta te obrosły w wiele dobrych tradycji i są powszechnie celebrowane, niezależnie od swoich chrześcijańskich i religinych źródeł i konotacji. Bezsprzecznie swoje określone wartości święta te mają dla chrześcijan.

 To co zaobserwowałem na chodnikach naszych miast w miejscahc przebywania większej ilości osób (np. przystanki komunikacji miejskiej) uruchomiło we mnie wspomnienia z wczesnego dzieciństwa. Pamiętam jak inaczej niż dzisiaj wyglądały dworce PKP. Przy wejsciu na perony była bramka z budką strażniczą, gdzie stał pracownik kolejowy w mundurze i sprawdzał oraz kasował bilety. Aby wejść na peron trzeba było mieć wykupiony bilet na przejazd lub tak zwany bilet peronowy.

Proponuję zorganizowanie WEBINARu w ramach aktywności Superbelfrzy RP jako forma kontynuacji tematyki poruszanej na trZecim z serii webinarów Superbelfrzy Nocą.  Mogę zobowiązaĆ się go przeprowadzić. Byłyby to praktyczne warsztaty w stylu ZRÓB TO SAM: samodzielne budowanie interaktywnych stron www oraz aplikacji internetowych na bazie otwartego i wolnego oprogramowania (CMS JOOMLA).Miałem okazję opowiadać o możliwościach systemu na 3 Webinarium SUPERBELFRZY NOCĄ  w dniu 22 października. Na przedstawienia zalet CMS JOOMLA miałem tylko kilkadziesiąt minut czasu.

W ramach akcji Eskills For Jobs 2015 Akademia European Schoolnet uruchamia od 14 września bezpłatny kurs online dla nauczycieli: ROZWIJANIE UMIEJĘTNOSCI CYFROWYCH w SWJEJ KLASIE.

3 marca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Słuchu (Make Listening Safe). 27 lutego 2015 Światowa Organizacja Zdrowia w Genewie opublikowała szeroki monit-ostrzeżenie na temat zagrożeń wynikających z nieustannego nadużywania słuchawek - szczególnie przez młodzież.

To co się nie zawsze udawało w szkole to udawało się na kreatywnych obozach wakacyjnych. Na obóz internetowy przyjechali Ci, którzy chcieli a nie ci, którzy musieli...

odedoaMEN ogłosił kilka dni temu wyniki tegorocznych matur. Okazało się, że co trzeci maturzysta nie zdał matury. A ja się temu wcale nie dziwię. Przebieg ewolucji wykazał doświadczalnie, że u każdego osobnika części ciała oraz nawyki niezbędne do przeżycia i egzystencji w sytuacji, kiedy przestają być niezbędne obumierają lub karłowacieją. Wystarcza mu to, co już ma.

belfersowaCytuję  wierszyk, który pamiętam do dzisiaj jeszcze z czasów swojego wieku przedszkolnego:

 Gę, gę, gę  chodźcie gąski,
jakie tu są smaczne kąski,
świeża trawa, czysta woda
i swoboda i swoboda...
[podkreślenie moje]

Zaniedbałem w minionych tygodniach niniejszego bloga. Bezpośredni powód obrazuje krążący w internecie zabawny rysunek belfra-sowy. 

W dniu dziejszym udało mi się oddać wychowawcom końcowe oceny klas, które uczę. Kilka wcześniejszych tygodni upłynęło pod znakiem nieustannej walki o to, aby części uczniom chciało się cokolwiek zrobić, aby uzyskać pozytywną ocenę. Oczywiście, żyjemy w wolnym kraju i uczeń jeśli nie chce, nie musi się uczyć - jego wybór. 

Pozwolę sobie na szerszą refleksję na temat naszej wolności.

Dlaczego przypomniał mi się ten wierszyk?

 


Strona 1 of 2