Sezon dyniowy trwa i należy wykorzystać dyniowate w naszej kuchni, a to uniwersalne warzywo o wszechstronnym kulinarnym zastosowaniu, możemy przygotować w postaci puree, pysznej zupy, sałatki, farszu, jako dodatek do spaghetti, sałatek a nawet do ciast i deserów.

Czytaj dalej...

Stara medyczna prawda głosi „lepiej zapobiegać niż leczyć”, a nawet lekarze onkolodzy potwierdzają, że dotyczy ona także profilaktyki chorób nowotworowych. A wybór tego, co znajduje się na naszym talerzu, naprawdę ma znaczenie! Coraz więcej specjalistów z dziedziny medycyny i dietetyki zgadza się z tym, że najlepszym antidotum na raka jest … właśnie żywność, co potwierdzają również liczne badania naukowe.

Czytaj dalej...

Przyzwyczajenia żywieniowe rozwijają się zwykle w ciągu pierwszych lat życia, wtedy to najważniejszym jest odpowiednie zbilansowanie posiłków i wykształcenie zdrowych nawyków, a można je wyrobić w dziecku – własnym przykładem. Naśladując nas, wyrobi ono w sobie pozytywne nastawienie do właściwych produktów żywnościowych.

Czytaj dalej...

Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego ostrzega, iż na tle Europy pod względem utrzymania prawidłowej masy ciała, wypadamy coraz gorzej. Dwunastolatka ważąca 100kg, a 4-latek o wadze 49kg – to niemożliwe, bezlitosne statystyki alarmują, a Polacy nie reagują! Z raportu przygotowanego przez UNICEF wynika, że w ciągu dekady, w Polsce liczba dzieci z nadwagą podwoiła się. A skąd mają czerpać prawidłowe wzorce? Bowiem problem otyłych dzieci zaczyna się niestety w dużej mierze od … rodziców. W Polsce aż 18% nastolatków w wieku 11-15 lat na nadwagę.

Czytaj dalej...

Woda jest zdecydowanie najważniejszym składnikiem naszego organizmu, stanowi ona niemal 50-55% masy ciała kobiet, natomiast u mężczyzn wartość ta sięga do 60-65%. Dla porównania warto dodać, iż organizm niemowlęcia zawiera jej nawet 75%.

Czytaj dalej...

Po długich, chłodnych miesiącach, wszyscy marzymy o ciepłych i upalnych dniach, a kiedy one nadchodzą okazuje się, że również ciężko jest znieść nam ponad 30-stopniowe upały. W tak wysokich temperaturach każda aktywność fizyczna i czynność ruchowa wiąże się z ogromnym wysiłkiem, czujemy się ociężali, szybko się męczymy, brak nam werwy i energii.

Czytaj dalej...

Cotygodniowe aktywności na świeżym powietrzu, zajęcia aerobowe, marsze Nordic Walking, pokonanie ścieżki zdrowia i slow jogging w urokliwej scenerii Parku Nadmorskiego - to wakacyjna propozycja Miasta Gdańska dla wszystkich spragnionych ruchu na świeżym powietrzu.

Czytaj dalej...